Perteikti žinutę, gražiai atrodyti – tokie atsakymai skamba, kai pasiteiraujama, kas yra geras logotipas ir kokios jo funkcijos.
Kiekvienas štrichas…
Kiekviena įmonė stengiasi kuo labiau išsiskirti. Aktualu, kad viskas eitųsi kuo sklandžiau. Tikimasi sėkmingai komunikuoti. O toks iš pirmo žvilgsnio nedidelis piešinys kaip logotipas gali arba sutrukdyti, arba padėti. Jeigu jo išvis nėra, kompanija neįsimintina. Bet noras būti kuo įsimintinesniems irgi slidus, mat netyčia gali būti pamirštamas estetinis kriterijus, kuris dėliojant dizaino štrichus reiškia itin daug.
Vienais atvejais savitumą reprezentuoja minimalizmas. Kitais atvejais simbolika apipavidalinama pasitelkiant daugiau linijų. O ar žinote, kokiu kriterijumi vadovaujasi dizaineriai? Šis kriterijus (kartu ir patarimas) skamba taip: pažiūrėkite, kaip logotipas atrodo be spalvų. Jeigu bespalvis variantas patrauklus, tada ir spalvotas turėtų atitikti lūkesčius. O jeigu nespalvotas „nesižiūri“, vadinasi, teks koreguoti.
Kas be ko, patarimų ir kriterijų esama žymiai daugiau, tačiau norint visus atskleisti prireiktų rašyti knygą – minčių tiek daug, o ir pati dizaino istorija labai turtinga. Net vienas štrichas gali tapti istorijos dalimi…
Ar tai meno kūrinys?
Kas yra geras logotipas? Tai pastangų rezultatas, idėjų atspindys. Ženklas, reprezentuojantis įmonę. O gerumą per tam tikrą laiką įvertina žmonės. Pavyzdžiui, fanai turbūt neįsivaizduotų telefono „iPhone“ be obuolio ženkliuko.
Tačiau kirba užduoti dar vieną klausimą: ar tai meno kūrinys? Iš vienos pusės, taip. Antra vertus, jei laikomės tradicinės meno sampratos, atsakydami dvejotume. Juk nei „Apple“ paveikslėlis, nei kitų garsių kompanijų ženklai nekabo muziejuose, prabangiuose rėmuose…
Istorinis žvilgsnis ir įkvėpimas
Užtat tai istorija ir įkvėpimas – dėl šito sunku ginčytis. Juk sukurta tiek straipsnių, internete tiek diskusijų apie visokiausius dizaino sprendimus ir apie tai, kaip metams bėgant jie tapo ikonomis.
Kiekvienas gali savaip suprasti, kas yra geras logotipas ir kaip jis funkcionuoja. Tačiau egzistuoja tam tikri bendri principai, kuriais remiantis logotipai kuriami. Aišku, neišvengiama subjektyvių vertinimų (patinka / nepatinka), bet kokybiškumas paprastai palaikomas didesnės žmonių pusės, o abejotinas variantas labiau kritikuojamas.