Interneto svetainių kūrimas – norintiems išsiskirti iš konkurentų


Interneto svetainių kūrimas reikalingas ir mažam, ir dideliam verslui. Nors tinklapių šiais laikais esama „ant kiekvieno kampo“, būtų klaidinga teigti, kad geras portalas nieko nebenustebins. Šios srities profesionalai gali sukurti ne tik reprezentatyvią, bet ir iš konkurentų išskiriančią svetainę.

Pradėkime darbus jau Šiandien…

Kažkas naujo!

Pagrindinis klausimas – kaip išsiskirti iš konkurentų ir nenublankti plačiajame žiniatinklyje? Yra bent pora atsakymų – padaryti geriau, padaryti visiškai kitaip. Skirtingais atvejais patarimai „padaryti geriau“ ir „padaryti visiškai kitaip“ reiškia netapačius dalykus. Tarkim, galite atkreipti daugiau klientų dėmesio, jeigu konkurentai yra pasirinkę ne itin estetišką dizainą (dizaineriai sukuria nuostabių šablonų, kurių vertingumu netrunkama įsitikinti).

Padaryti kitaip? Čia tinka paminėti žaismingumo ir solidumo priešpriešą. Ir dizainas, ir tekstai gali būti arba kuo rimtesni, arba keliantys emocijas, pagaulūs lengvu humoru.

Kalbant apie tai, kaip netapti „dar vienu“ interneto rinkos žaidėju (kaip nesusilieti su minia), verta pabrėžti ir pavadinimo pasirinkimą. Adreso galvojimo nereikėtų pasilikti paskutinei minutei. Kita vertus, paprastai www adresas sutampa su įmonės pavadinimu, tad užduotis tampa paprastesnė.

Svarbu, kad apipavidalinimas būtų dailus, kad jokios tinklapio ypatybės nekeltų atmestinos reakcijos. Ne ką mažiau aktualu, kad suvedus adresą puslapis atsivertų per menką sekundės dalelę ir jame naršant veiktų be strigimo. O kai visi kampa tvirtai paremti, kai programuojant, mąstant ir testuojant negailėta pastangų, tai ir lankytojų įspūdžiai malonūs.

 O kai dizainas ar informacinė dalis skiriasi nuo įprastai pasitaikančių Jūsų veiklos sferoje, lankytojai ištaria: „Kažkas naujo!“

Patogumas ir Jums, ir klientams

Interneto svetainių kūrimo esmė – ne tik suteikti išskirtinumo. Tarp pagrindinių kriterijų – patogumas (įvairiomis prasmėmis).

Už lango dargana, o pirkėjas jaukiai renkasi prekes – elementarus pavyzdys, kaip virtualios funkcijos prisideda prie komforto. Visgi komforto gali ir pristigti. Kad NEpristigtų, turėtų būti išpildyti šie lūkesčiai:

  1. Svetainėje aptinkama tai, ko ieškota. Keista, jei įrašius „logotipų kūrimas“ gaunamas pasiūlymas įsigyti dviratį ar registruotis į kalbų kursus…
  2. Pakanka informacijos. Patogu tik tada, kai pakanka informacijos. Parduodant batus nepakanka nurodyti dydžio – šia taisykle derėtų vadovautis ir visose kitose srityse.
  3. Puikiai veikia. Sklandus veikimas buvo, yra ir bus tarp reikšmingiausių kriterijų. Trikdžiai erzina.
  4. Nechaotiška. Nors minimas ketvirtuoju numeriu, šis punktas anaiptol nelieka nuošalyje. Informatyvumas sveikintinas, tačiau tik tada, kai jis be chaoso.

Apibendrinti šiuos aspektus galima vienu sakiniu: nemažas vaidmuo skiriamas tikslingumui (apie tai skaitykite toliau).

Pradėkime darbus jau Šiandien…

Tikslingumas

Klientai lengviau Jus randa, jeigu turite portalą. Prekių ar paslaugų (ar apskritai įmonės) pristatymas internete sumažina liapsusų tikimybę. Paimkime kelis pavyzdžius:

  1. Skelbimas daugiabučio laiptinėje apie parduodamas malkas (daugiabučio gyventojams malkos paprastai neaktualios).
  2. Skelbimas viešojo transporto stotelėje apie parduodamas padangas (laukiantiems autobuso turbūt nelabai rūpi automobilių padangų klausimas).
  3. Skelbimas prie krepšinio mokyklos apie parduodamus futbolo reikmenis (žaidžiantys krepšinį vargiai ieškos futbolui skirtų daiktų).

Įmonės puslapis – galimybė konstruktyviai pasiekti vartotojus, neklijuojant lapukų ir nedėliojant skrajučių kur papuola. Interneto svetainė – tai didelė aprėptis ir maksimalus tikslingumas. Jei tinklapis optimizuotas, potencialūs lankytojai jį lengvai randa. O radę skaito, susisiekia, užsisako. Vadinasi, nepaisant veiklos srities (ar tai būtų kokios nors sporto šakos reikmenys, ar minėtos malkos), virtualioje erdvėje verslas įspaudžia ryškų pėdsaką ir išvengia lėšų bei jėgų švaistymo.

Projekto individualumas

Veiklos nišos skiriasi. Pageidavimai, biudžetas taip pat. Todėl pradedant darbus išnagrinėjami visokie „už“ ir „prieš“, aptariama daug dėmenų. Kodėl nenustatoma kokio nors plano, tinkamo be išimties visiems projektams? Tai veikiau būtų bandymas dirbtinai suformuoti rėmus ir netikros disciplinos laikymasis.

Disciplina, be abejo, privaloma, bet ji geriausiai sąveikauja su lankstumu. Jeigu net išryškėjus spragoms būtų kartojama nieko nekeisti, laikytis kurso, imtų kamuoti dvejonės. Dar labiau jos kamuotų stengiantis konstruoti identišką karkasą nei kiek nepanašiems užsakymams. Tad ir vpsvetainės.lt preliminariai nusako, kokie proceso etapai, nuo kokios sumos tinklapiai kuriami ir pan., tačiau nebrėžia rėmų, į kuriuos neva pavyktų įsprausti 100 procentų darbo atvejų.

Tik išlaikant tam tikrą dalį individualumo procesas rezultatyvus ir sufleruojantis apie kokybę.

Optimizacija paieškos sistemoms – dar didesnių galimybių link

Nepriekaištingas rezultatas – kokybiškumas. O kokybiškumas = pardavimų augimas! Ši tiesa patvirtinama kylant paieškos sistemų laipteliais.

Pirmas puslapis – kiekvieno verslininko tikslas. Konkrečiau, kiekvieno NORINČIO PARDUOTI verslininko tikslas. Turėti interneto svetainę – kone privalu. Bet tikroji konkurencinė kova ir aukštų rezultatų siekis neįsivaizduojamas be optimizavimo – SEO.

Kaip optimizaciją vertina vpsvetainės.lt? Išskiriame 6 punktus:

  1. SEO paslaugos nuo 200 Eur. Pagerinkite raktažodžių reitingą paieškos sistemose – tai nėra skambus šūkis. Tai lyderiaujančios SEO paslaugų įmonės pasiūlymas kelti pozicijas ir pritraukti daugiau žmonių. Juk būti virtualioje erdvėje ir joje konkuruoti – du skirtingi dalykai.
  2. Organinė paieška dažnai yra pagrindinis tinklalapio srauto šaltinis. Jūsų prekės ženklui svarbus paieškos sistemų pasitikėjimas (nors populiariausia „Google“, ketvirtadalis paieškų tenka ir kitoms sistemoms, tokioms kaip „Yahoo“, „Bing“). Pasitikėjimas pelnomas, kai tinklapis tvarkingas ir neprieštaraujantis paieškos sistemų kriterijams.
  3. Geras SEO – geresnė vartotojo patirtis. Ar žinote, kad „Google“ išmoko interpretuoti pozityvią ir negatyvią internautų patirtį? Jei norite, kad svetainė sulauktų sėkmės, vartotojų patirtis turi būti teigiama. O kokybiškas SEO padeda ją užtikrinti. Klientai turi rasti tai, ko ieško, o radę nenusivilti.
  4. SEO ir pirkimo ciklas. Interneto privalumus pripažįsta ne tik verslas, bet ir vartotojai. Šie gali lengvai palyginti pasiūlymų turinį ir kainas. Jeigu pardavėjo ar paslaugos teikėjo puslapis neoptimizuotas, jis nepateks į interneto vartotojų akiratį. Turbūt sutiksite, kad naršydami dažniausiai apsiribojate pirmuoju puslapiu. Niekam nerūpi, kas yra penktajame ar dešimtajame. Esmė aiški: geras SEO lemia palankius pirkimo ciklo pokyčius.
  5. Gana pigu. Nemokamų pietų nebūna. Tačiau ne visi pietūs privalo daug kainuoti. Optimizacija paieškos sistemoms kainuoja, bet jeigu palygintume išleidžiamą sumą ir gaunamą vertę, drąsiai išraitytume žodį APSIMOKA. Tai ilgalaikė investicija.
  6. Jei svetainė sunkiai randama, nelaimite paspaudimų. Beveik 40 procentų paspaudimų tenka pirmiems trims pozicijoms. Kuo aukščiau esama, tuo didesnė tikimybė pritraukti lankytojų.
Pradėkime darbus jau Šiandien…

Comments are disabled.