Kaip išsiskirti iš konkurentų?


Išsiskirkite iš konkurentų. Tai frazė, kurią kartoja patyrę verslo vilkai, ne dvejus ir ne trejus metus besisukantys pelno ir išlaidų, konkurencijos ir idėjų diskurse. Kartoja ne veltui. Kodėl? Todėl, kad noras parduoti labai dažnai susijęs su išskirtinumu.

Natos

Verslą galima palyginti su muzika. Kiek natų yra, tiek yra. Naujų neprigalvosi. Kuriant ar plėtojant įmonę taip pat atsižvelgiama, jog labai daug idėjų jau įgyvendinta. Pavyzdžiui, sumąstoma, koks turėtų būti logotipas, bet atrandama, kad panašus jau egzistuoja. Arba sugalvojamas pavadinimas, bet paaiškėja, kad identiškas jau užregistruotas. O priėmus visiškai kitokį, niekur nematytą sprendimą, atsiranda du variantai:

  1. Sprendimas pasiteisins.
  2. Nepasiteisins.

Kaip žinoti? Eiti pas būrėją? Skrupulingai analizuoti rinką? Verslo planai rašomi ne iš nuobodulio, tad patarimas skrupulingai analizuoti rinką – labai logiškas. Bet net tada, kai verslo planas tobulai sukurptas, nėra garantijos, jog viskas pasiteisins šimtu procentų.

Kai savitumo paieškos tampa šablonu

Visi tik ir kalba: būkite pastebimi, išsiskirkite iš konkurentų, ieškokite originalumo… Tie, kurie nori būti pastebimi, atšauna: NE TAIP PAPRASTA! O įdomiausia, kad bandymas laikytis originalumo kaip tik gali priartinti prie šabloniškumo. Nes vadovaujamasi tam tikru atskaitos tašku, galbūt semiamasi įkvėpimo iš garsių verslininkų istorijų.

Bet ar įkūrę įmonę garaže (vienas iš „Apple“ mitų, jog viskas prasidėjo garaže) būsite tikri, kad pasieksite tokį populiarumą kaip Styvas Džobsas? Ne.

Žvilgsnis atgal

Išskirtinumas verslo pasaulyje svarbus, tačiau dažnai būna taip, kad kompanijų savininkai deda pastangas negalvodami apie tokius dalykus kaip identitetas. Ir tik vėliau apmąstę nueitą kelią išskiria sėkmės priežastis.

Sakysim, įmonė veikia dešimt metų. Per tą laiką pasiekta puikių rezultatų. Imama vardyti: įsimintinas logotipas; šmaikšti reklamos strategija; x vertybės pabrėžimas; organizuojami žaidimai; kuriuose galima laimėti dėmesio vertų prizų… Tada suvokiama, jog įtakos turi kitimas: galbūt logotipas ne kartą koreguotas, galbūt pasitelkta daug skirtingų reklamos strategijų, galbūt loterija sumąstyta kaip eksperimentas ir neprognozuota, ar pasiteisins…

Panašu, kad klausimas lieka atviras. Nes kiekvienas verslas – individualus reiškinys. Kiekviena sėkmės istorija taip pat.

Pradėkime darbus jau Šiandien…

Comments are disabled.