Visuomet būkite matomi klientams – šie žodžiai interneto laikais itin prasmingi. Nepaisant veiklos krypties ar mastų, įmonėms aktualu ir reklama, ir rinkodara, ir, žinoma, pastangos būti pastebėtiems virtualioje erdvėje.
Daug klausimų ir vienas atsakymas
Kur ieškote, kai prireikia automobilių nuomos paslaugų? Kur žvalgotės, kai sukirba mintis apsilankyti prabangiame restorane? Kur lyginate parametrus prireikus naujo telefono? Kur dairotės informacijos apie naujai išleistą knygą? Į visus šiuos klausimus yra bendras atsakymas: ieškote internete. Tai žvilgsnis iš vartotojo pozicijos, bet būtų keista, jei į šią poziciją neįsijaustų paslaugų teikėjai ir prekių pardavėjai.
Kad kiekvienas atsakymas būtų kuo tikslingesnis ir lemtų puikius verslo rezultatus, įmonėse verda darbas. Visuomet būkite matomi klientams, niekada nepamirškite, kokia svarbi yra empatija (įsijautimas), o jeigu atrodo, kad verslas stabčioja, tikriausiai teks pagalvoti apie papildomus išteklius internete. Viskas priklauso nuo konkrečios situacijos:
- Galbūt interneto svetainė neoptimizuota paieškos sistemoms (nors iš esmės SEO yra gana pigus, jei gerai apmąstoma, kokia kryptimi žengti).
- Galbūt portalas nesukuria patikimo įvaizdžio ir bet koks internautas bėga kuo toliau.
- Gal nepateikiate nė menkiausios informacijos apie prekes ar paslaugas.
- Gal numojate ranka į reklamos galimybes ir tikitės, kad vos įkūrus įmonę sėkmė savaime ateis.
Anksčiau ir dabar
Siekiant, kad interesantai neaplenktų jūsų puslapio ir taptų klientais, nepakanka įdėti skelbimo kokiame nors skelbimų portale. Prireikia žymiai daugiau pastangų. Svarbu: kaip anksčiau, taip ir dabar, reklama ir rinkodara nestokoja reikšmės, tačiau „žaidimo“ taisyklės pasikeitusios. Visuomet būti matomiems klientų – ne tas pat kaip klijuoti lapukus prie daugiabučių ar įdėti reklamą į laikraštį.
Dabartiniais laikais viskas atrodo lanksčiau ir greičiau, o perspektyvų daugiau (ne vien laikraščiai ar televizija, bet ir reprezentacinės interneto svetainės, naujienų portalai, socialiniai tinklai…). Kita vertus, noras būti tarp favoritų reikalauja ir laiko, ir pastangų. Bet svarbu vien suprasti, kad klientai neateis, jei nežinos, kur jus rasti ir jei nepapasakosite, kodėl verta į jus kreiptis. O internetu naudojasi ir prekių bei paslaugų ieško daug žmonių…