Tiesioginė rinkodara ir padeda parduoti, ir atbaido


Kas yra tiesioginė rinkodara? Tai prekių ar paslaugų siūlymas tiesioginiu būdu, pavyzdžiui, skambinant telefonu. Tačiau jeigu marketingo skyriuje darbas vyksta nesklandžiai, jeigu svarbiausiu laikomas liepimas „sukurkite tiesioginės rinkodaros kanalą kuo pigiau ir kuo greičiau“, kažin ar procesas bei rezultatai bus puikūs.

Pavyzdys, kaip telefonu bandoma parduoti puodų rinkinį

Žinojimas, kas yra tiesioginė rinkodara, dar nereiškia puikių rezultatų. Įsivaizduokime dvi situacijas:

  1. Jums paskambina ir siūlo: „Įsigykite šį puodų rinkinį ir galėsite gaminti kaip niekad skaniai. Tai puodai, pagaminti iš išskirtinių medžiagų, nepaprastai patogūs, o priežiūra labai paprasta.“ Jums ko nors pasiteiravus, nereaguojama ir toliau greitakalbe beriama: „Jei įsigysite šiandien, suteiksime net dešimties procentų nuolaidą, be to, pridėsime dovanų elektrinį virdulį.“ Kai atsakote, jog tikrai neįsigysite, pasigirsta nemaloni gaida: „Nebūkite kvailas, nejaugi nesuprantate, kad reklamuojam gerą daiktą.“ Po šito veikiausiai padėsite ragelį.
  2. Antra situacija. Jums paskambina, pasiteirauja, ar galite skirti porą minučių, pateikia gaminių pliusus, atsako į jūsų klausimus, o jei nesutinkate užsisakyti, padėkoja už pokalbį.

Sukurkite tiesioginės rinkodaros kanalą – pirmuoju atveju siūlantis asmuo pernelyg tiesmukai suvokė šį patikėtą uždavinį. Arba pavargo skambinėti, tad nuotaika bjūra… O štai antroje situacijoje nepamiršta mandagumo. Bet jei puodų nereikia, jų ir nepirksite…

Specifinė sritis

Tiesioginė rinkodara – specifinė sritis. Duomenų apsaugos įstatymas, dėl kurio dar visai neseniai buvo kilęs sujudimas, nepatyrusiems rinkodaros specialistams gali pakišti koją. O ir riba tarp įkyrumo bei įdomumo – labai slidi. Pakeiskite kelis žodžius ar intonaciją ir puiki komunikacija virs įkyria. Ir atvirkščiai – šį tą patobulinus rinkodaros sprendimai geriau pasiekia vartotojus.

Šiais laikais vis dažniau skamba toks patarimas: sukurkite tiesioginės rinkodaros kanalą el. paštu, nes internetu parduoti labiau tikėtina nei telefonu. Tačiau tai, kad persikeliama į virtualią erdvę, nepaneigia specifiškumo. Tarkim, jeigu el. parduotuvės pirkėjas nesutiko gauti naujienlaiškius, bet šie kažin kodėl vis pasiekia el. pašto dėžutę.

Iš viso to, kas rašyta, galima suprasti, jog marketingo veiksmai gali arba pritraukti, arba atbaidyti vartotojus. Todėl itin svarbu rasti aukso viduriuką. Specialistai šių paieškų ir imasi…

 

Pradėkime darbus jau Šiandien…

Comments are disabled.