Tai, ką čia parašysime, iš pirmo žvilgsnio nesusiję, bet iš tikro net labai susiję: geras SEO taip pat reiškia geresnę vartotojo patirtį. Kuo profesionalesnis SEO specialistas, tuo geriau supranta šią tiesą.
Prikimšti raktažodžių nėra pravartu
Kai kada dar tikima, kad nauda gaunama iš šimtus kartų pakartotų žodžių. Pavyzdžiui, programuotojas, reklamuojantis savo paslaugas, nuolat mini tokias frazes, kurias dažniausiai naršyklėje rašo žmonės, ieškantys programuotojo.
PAVYZDYS: Apsilanko interneto naudotojas puslapyje, kuriame knibžda gausybė vienodų žodžių. Skaito žmogus tekstą, o ten kas trečias žodis identiškas. Mąsto internautas ir nesupranta, kame čia replės.
Tekstas, kuriame pernelyg tiesmukai įgyvendinti optimizacijos reikalavimai, yra labai rizikingas, nes:
- Gali pasirodyti labai nepatikimai ir atbaidyti potencialius klientus.
- Gali trūkti rišlumo ir informatyvumo.
- Paieškos sistema irgi gali įvertinti neigiamai (nors rašant siekta naudos).
Kadangi geras SEO taip pat reiškia geresnę vartotojo patirtį, puikūs specialistai neapsiriboja frazių pamėtymu. Specifiniai junginiai vertinami netgi per skeptiškumo prizmę. Juk lengviausia pridėlioti gausybę vienodų daiktavardžių, bet tai gali atsiliepti itin neigiamai. Vietoj puslapio iškėlimo – krachas.
Sudėtinis darbas
SEO iš esmės yra sudėtinis darbas, vargiai įsivaizduojamas be rinkodaros, reklamos žinių. Daug ką reiškia ir programavimas, kreipiamasi į dizainerius dėl funkcionalaus apipavidalinimo… O viena iš tendencijų – tinklalapio pritaikymas mobiliesiems įrenginiams. Kiek daug dalykų čia susipina!
Tik pagalvokite:
- naršote telefone, randate svetainę aktualia tema;
- tačiau labai nepatogu naudotis;
- tuoj pat grįžtate atgal ir ieškote kitur;
- vadinasi, paieškos sistemose bėgiojantys robotukai gali suprasti, kad svetainėje nieko gero
nėra ir kad ji neverta kilti į aukštesnes pozicijas.
Šioje srityje tinka posakis, jog viskas prasideda nuo smulkmenų. Iš pažiūros nereikšmingas dalykas gali lemti teigiamą vartotojo patirtį. Taigi, jeigu rūpi, kaip jausis vartotojas ir kokie bus jo veiksmai (pasiteiravimas, prekės įsigijimas ar sprendimas nepirkti), dera apgalvoti SEO iš įvairių perspektyvų, antraip sunku tikėtis didelio auditorijos dėmesio. Nors kartais susidaro įspūdis, kad viskas dėl paieškos sistemų, tiesa ta, kad viskas – dėl žmonių.